חברת ארזי הנגב זכתה במכרז רמ"י לבנייה רוויה בבאר שבע, כשנה לאחר זכייתה הקודמת באותה עיר. הזכייה מסמנת המשך פעילות יזמית בעיר, עם מאות יחידות דיור שצפויות להתווסף להיצע.
רשות מקרקעי ישראל פרסמה את תוצאות מכרז לבנייה רוויה בבאר שבע, ובו זכתה חברת ארזי הנגב בפרויקט הכולל כ-240 יחידות דיור. מדובר בזכייה ראשונה של החברה במכרזי רמ"י בבאר שבע בבנייה רוויה מזה כשנה, כשביוני 2025 זכתה החברה במכרז בפסגת רמות בשני מתחמים שהסתכמו ב-392 יחידות דיור.
הזכייה מצטרפת לתוצאות מכרזים נוספים שהתפרסמו בו-זמנית ביקנעם, שם זכו חברות נוספות בפרויקטים של בנייה חדשה.
מה זה אומר עבור רוכשי דירה חדשה מקבלן?
מי שמחפש דירה חדשה בבאר שבע צריך לקחת בחשבון שהפרויקט שנולד ממכרז כזה לא יגיע לשוק בקרוב. בין זכייה במכרז לבין פתיחת מכירות לציבור עוברים בדרך כלל שנה עד שנתיים של תכנון, היתרים ורישוי. כלומר, הדירות הללו רלוונטיות בעיקר למי שמתכנן רכישה באופק של 2027 ואילך.
עם זאת, לרוכשים שכבר נמצאים בתהליך בשכונות הסמוכות יש סיבה לשים לב: כניסה של יזם נוסף לאזור מגדילה את תחרות ההיצע בטווח הבינוני, מה שעשוי לשמר את רמות המחירים ולצמצם את כוח המיקוח של הקבלנות הקיימות. בשוק שבו ההיצע גדל, קבלנים נוטים להיות גמישים יותר בתנאי תשלום, בחבילות גמר ובלוחות זמנים.
לגבי יקנעם, הזכיות שם מעידות על עניין יזמי ממשי בעיר, שנחשבת לאחת הצומחות באזור הצפון. רוכשים שבוחנים את יקנעם כחלופה לערים הגדולות יותר יכולים לצפות להמשך פעילות בנייה פעילה בשנים הקרובות.